به رسم ادب، همه جا رخصت
به رسم ادب، همه جا رخصت

به رسم ادب، همه جا رخصت

.

پهلوان اکبر خیامی درگذشت

http://www.alyaqiin.com/wp-content/uploads/2011/10/tacsi.jpg


همزمان با 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اسطوره ورزش باستانی استان فارس پهلوان اکبر خیامی دعوت حق را لبیک گفت.

هیأت پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش باستانی کشور تسلیت عرض می نماید.

گرامیداشت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

به مناسبت 17 شوال گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و روز بسیج ورزشکاران شب گذشته مراسم ورزش زورخانه ای در زورخانه حیدر کرار(ع) مهردشت برگزار گردید.

http://s5.picofile.com/file/8135004768/17_shaval_1_.jpg

http://s5.picofile.com/file/8135004800/17_shaval_2_.jpg

17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

هفده شوال روزی است که حضرت علی با عمروبن عبدود پهلوان معروف عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سر بلند و پرچم کفر را واژگون ساخت ،به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.

در این جنگ حضرت علی(ع) پس از شکست دادن عمرو بن عبدود به طرف او رفت تا سرش را از بدنش جدا کند که عمرو آب دهان خود را به صورت مبارک مولی الموحدین انداخت ؛حضرت از جای خود برخاست و مقداری در میدان جنگ قدم زد سپس به سمت او رفت ،عمرو علت این کار را جویا شد حضرت گفت:آن لحظه که آب دهانت را به صورت من انداختی من را غضب گرفت نمی خواستم تو را به این حالت بکشم ؛مقداری قدم زدم تا آرام شوم و تو به خاطر خداوند لا شریک له بکشم.به دلیل این پهلوانی ،ایثار،شجاعت و از خود گذشتگی این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.

این روز بر تمام ورزشکاران و ورزش دوستان باستانی کار مبارک باد.

http://fipz.ir/ht/uploaddir/140782496078.jpg

حضور پر رنگ ورزشکاران زورخانه حیدر کرار(ع) در مراسمات وِیژه روز قدس

پنجشنبه دوم مرداد ماه ورزشکاران زورخانه حیدر کرار(ع) مهردشت به مناسبت روز قدس با حضور در زورخانه و با هنرنمایی مرشد نعمت اللهی به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند. این مراسم با حضور اعضاء شورای اسلامی و بزرگان روستای اسدآباد اسفندآباد و عموم مردم شهر مهردشت برگزار گردید.

همچنین به همین مناسبت ورزشکاران و اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن صبح روز جمعه از جلو زورخانه با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم راهپیمایی خود را آغاز کردند و به جمع دیگر ورزشکاران و مردم روزه دار شهر مهردشت پیوستند.


http://s5.picofile.com/file/8132146092/quds_day_1_.jpg


http://s5.picofile.com/file/8132146192/quds_day_3_.JPG


http://s5.picofile.com/file/8132146168/quds_day_2_.JPG

روز قدس روز حیات اسلام است



آخرین جمعه ماه رمضان، روز پاسخ به انتظارهاست. همسایه مظلومیت، در هاله‏ ای از بی‏ سر و سامانی، به اعتراض یاران خود در این روز، دل بسته است.
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‏ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

به صحنه می‏ آییم، تا صفوف معترضان ظلم، پر رنگ‏تر شود. به صحنه می‏ آییم تا باطل، بیداری اصحاب حقیقت را واضح‏تر به نظاره بنشیند.
به صحنه می‏ آییم تا بغض ترک‏خورده فلسطین را به التیامی حماسی نشانده باشیم.
آری! جمعه قدس، ریشه در جمعه ظهور دارد؛ ریشه در آن ناقوس عدالت که به دستان منجی صبح، به صدا درخواهد آمد.